Κάθε που κουράζεται η ψυχή από τα τόσα της ζωής ταξίδια, αρχίζει η ποίηση κι αναβλύζει απ' τα εσώτερά μας και οι στίχοι πλέκουν ένα δίχτυ ασφαλείας να μας σώσει από το βάραθρο του χάους κάθε που πηδάμε στο κενό...

Σάββατο 27 Απριλίου 2019

Με στόχο τ' απέραντο


Χους ει - μου λένε -
Θα σου φορέσω τα λευκά του θανάτου
και το προσκέφαλό σου θα κεντήσω
με των μαλλιών μου το νήμα
να 'χεις μια μυρωδιά από γαζία
στον όμορφο ύπνο σου.
Θα κρύψω στη χούφτα σου λίγα βότσαλα αστραφτερά,
σημάδια να βάλεις στον δρόμο
μη και θελήσεις να γυρίσεις.
Κι εκεί στου σακακιού σου το πέτο, ζερβά
ένα ματσάκι μη με λησμονείς θα σου στολίσω
να σε σκεπάζουν οι θύμησες
στης κάθε μέρας το γέρμα.
Μύριζε άνοιξη το στερνό μας φιλί,
και τα δυο χέρια σου
απλωμένες φτερούγες γύρω μου.
Πάρε με να πετάξουμε μαζί.
Να δω τον ουρανό μέσ' απ' τα μάτια σου.
Μνέω στον άνεμο να σώσει της φωνής σου τον ήχο
να 'χω αιώνιο το στερνό σου σ' αγαπώ
κάθε που τρεμοπαίζουν οι φυλλωσιές στ' άγγιγμά του.
και εις χουν απελεύσει - μου ψιθυρίζουν-
Μα εγώ ξέρω πως πάντα μ' ένα ρόδο στο χέρι
θα στοχεύεις στ' απέραντο
μέχρι να με ξανανταμώσεις. 



'Ηταν η δική μου συμμετοχή στο 23ο Συμπόσιο Ποίησης που διοργανώνει η Αριστέα μας στον όμορφο πύργο της. Ευχαριστώ θερμά, θερμότατα για τη φιλοξενία, αλλά και όσους φίλους αγκάλιασαν τα λόγια μου με την προσοχή τους. 

Καλή Ανάσταση με αγάπη και υγεία σε όλους !

Σταυρούλα Δεκούλου Παπαδημητρίου

12 σχόλια:

  1. Τα λόγια σου, οι στίχοι σου, τα νοήματά σου, οι εικόνες σου, τα συναισθήματά σου!
    Πως να μην δακρύσω σε ένα τέτοιο ποίημα βγαλμένο απ τα κατάβαθα της ψυχής σου! Πως να μην νιώσω τα δύο πρόσωπα.
    Σταυρούλα μου, αγαπημένη μου επιλογή το ποίημά σου, με άγγιξε βαθύτατα και δυνατά.
    Είναι από αυτά που αφήνεσαι στην τραγικότητα του θανάτου. Έβλεπα με πόση τρυφερότητα την γυναίκα να αποδίδει φόρο τιμής και αγάπης στο στερνό ταξίδι του αγαπημένου της. Να αφήνει δίπλα του, κοντά του, τα δικά της σημάδια και τις χοές της λατρείας της.
    Συγκλονιστικές σκηνές πραγματικά.

    "Θα κρύψω στη χούφτα σου λίγα βότσαλα αστραφτερά,
    σημάδια να βάλεις στον δρόμο μη και θελήσεις να γυρίσεις.."

    Θεέ μου σκηνή!

    "Κι εκεί στου σακακιού σου το πέτο, ζερβά
    ένα ματσάκι μη με λησμονείς θα σου στολίσω
    να σε σκεπάζουν οι θύμησες.."

    Τι να πω! Τι να εκφράσω! Τι να νιώσω!
    Για μια ακόμα φορά καλή μου, αγκάλιασες κάθε ικμάδα από τα συναισθήματά μου. Σε ευχαριστώ!
    Καλή Ανάσταση


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διαβάζοντάς το ξανά στον χώρο σου, απορώ πώς δεν σε εντόπισα. Είναι τόσο εσύ, Σταυρούλα μου. Μια υπέροχη, γλυκύτατη στερνή κατευόδωση. Μπράβο στην πένα σου και την Ψυχή σου.

    Καλή Ανάσταση & Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ όμορφο ποιήμα Σταυρούλα! "Μύριζε άνοιξη το στερνό μας φιλί..." Τέλειο! Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα εύχομαι καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Να κρύψω στη χούφτα σου λίγα βότσαλα , σημάδια να βάλεις στο δρόμο μη και θελήσεις να γυρίσεις"
    Πόσο έντονο συναίσθημα σ’ ένα τρυφερό μονόλογο αποχαιρετισμού όπου κλείνεται όλη η θλίψη, η νοσταλγία και η ελπίδα.
    "να στοχεύω το απέραντο μέχρι να με ξαναανταμώσεις"
    Οι λέξεις μια-μια μέσα από ένα συγκινητικό συνδυασμό οδύνης χωρίς όμως εξάρσεις και υστερίες αλλά με μια απέραντη, βαθιά αγάπη που αντιμετωπίζει την απώλεια με απόλυτη φυσικότητα σ’ ένα συνταίριασμα επίγνωσης και ελπίδας.
    Σταυρούλα μου συγκινητικό και υπέροχο! Απ' αυτά που χαίρομαι να διαβάζω.
    Συγχαρητήρια!!!!
    Χριστός Ανέστη Χρόνια Πολλά!
    Με μια ηλιόλουστη καλοκαιρινή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μια τρυφερή ψυχή δεν μπορεί παρά να έχει πάντα τρυφερή σκέψη....
    Ο θάνατος εδώ είναι ένας σύντομος αποχαιρετισμός, ένα σαν " σε λίγο θα τα πούμε πάλι" με απόλυτη φυσικότητα, όπως λέει η Αννίκα παραπάνω στη φυσική διαδικασία της ζωής. Είναι όμως και η γνώση που καθησυχάζει ήρεμα αυτόν που φεύγει να μη φοβάται κι αυτόν που μένει να παραμένει στωικός.
    Υπέροχη λυρικότητα Σταυρούλα σαν πίνακας ζωγραφικής. Ανεξάντλητη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένα ποίημα που το αγάπησα πολύ, εγώ που δεν το'χω πολύ με τον λυρισμό και την τρυφερότητα στην ποίηση! Είμαι λίγο "άγρια" θα έλεγα! Και ήταν έκπληξη για μένα που με γλύκαναν οι στίχοι σου Σταυρούλα μου, παρά τη θλίψη τους.... Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω... Μου αφήνει τόση γλύκα στην καρδιά, κάθε φορά που το διαβάζω!
    Είσαι ποιήτρια! Μεγάλη!
    Σε ευχαριστώ από καρδιάς που ήσουν και πάλι μαζί μας!!!

    Χρόνια πολλά και καλά!
    Με υγεία!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με τη στοχαστική σου ματιά, μας χάρισες ένα ακόμα ποιητικό διαμαντάκι.
    Σταυρούλα μου, συγχαρητήρια πολλά και ευχές εγκάρδιες. Τέτοιες ποιητικές αποδράσεις, είναι οι μικρές μας αναστάσεις, είναι η ελπίδα και το φως της ανθρώπινης ύπαρξης.
    Να είσαι καλά. Ό,τι καλύτερο στη ζωή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ μου άρεσε Σταυρούλα !
    Πολύ τρυφερό, ποιητικότατη και ευρηματικότατη επιλογή λέξεων και φράσεων. Όπως μας έχεις καλοσυνηθίσει.
    Και κάτι ακόμα που σε ξεχωρίζει : Η ποιοτητα σου ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Δεν έγραψες κάτι καλό μια φορά και μετά επέστρεψες στο "κι αυτό καλό ήταν". Κυμαίνεσαι ανάμεσα στο "πολύ καλό" και το "πάρα πολύ καλό καλό".
    Ταιριάζει η ποιότητα σου με τα αστέρια του ουρανού, έχει σημασία πόσα είναι κάθε φορά; Πάντα τα νιώθουμε άπειρα. Εσύ μας κάνεις και βλέπουμε τα λογο-υφαντά σου έτσι !!
    Από την καρδιά μου τα μπράβο !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχο το ξεχωρισα απο την πρωτη αναγνωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πόσο τρυφερή και γλυκια αισθηση μου αφησαν οι στιχοι σου Σταυρούλα μου παρ όλο που η θλιψη του ειναι διαχυτη..
    Ηταν και το θεμα ομως ετσι και προσκυνω φιλη μου που εγραψες τοσο ομορφες σκεψεις!! Υπεροχη συμμετοχη μπραβο σου ..!! παντα ξεχωριστη η ποιηση σου φιλη μου..
    Να είσαι καλα να περνας ομορφα .. φιλιαααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπημένοι μου φίλοι Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά και καλόν υπόλοιπο Μάη.
    Όπως ίσως καταλάβατε, απέχω και μάλιστα απέχω πολύ καθώς όλον αυτόν τον καιρό δουλεύω ασταμάτητα. Δεν μου δόθηκε έτσι η ευκαιρία μήτε να σας συγχαρώ για τις συμμετοχές σας στο Συνπόσιο της Αριστέας μας μα μήτε και να σας ευχαριστήσω για την προτίμηση που δείξατε στο ποίημά μου.
    Επιτρέψτε μου να λείψω για λίγο ακόμα μιας και την προσεχή Κυριακή παρουσιάζω την ποιητική μου συλλογή στην ΕΕΛ και ευθύς αμέσως αισιοδοξώ να επιστρέψουμε και πάλι στη φυσική ροή των πραγμάτων.
    Έχετε την αγάπη μου, ειλικρινή και αέναη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή επιτυχια Σταυρούλα μου στην παρουσίαση της ποιητικής σου συλλογης μακαρι να μπορουσα να είμουν εκει.. αλλα η Κρητη ειναι πολύ μακρυα φιλη μου..
    Να περασεις όμορφα..φιλιαααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή