Κάθε που κουράζεται η ψυχή από τα τόσα της ζωής ταξίδια, αρχίζει η ποίηση κι αναβλύζει απ' τα εσώτερά μας και οι στίχοι πλέκουν ένα δίχτυ ασφαλείας να μας σώσει από το βάραθρο του χάους κάθε που πηδάμε στο κενό...

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

Strangers in the night

 


STRANGERS IN THE NIGHT

Η ιστορία μιας ραδιοφωνικής εκπομπής και η αρχή ενός ταξιδιού

Το κινητό χτυπούσε ασταμάτητα. Ξεφύσηξα μέσα από τα δόντια μου. «Ποιος είναι, ρε φίλε. Πνίγομαι αυτή τη στιγμή». Χαμογέλασα όταν είδα ότι ήταν ο καλός μου φίλος ο Σπύρος. «Πες μου ότι δεν έχουμε νέο κρούσμα covid στο σχολείο» του είπα αντί καλησπέρας. «Όχι, όχι. Καμία σχέση» μου απάντησε. «Θέλω να σου πω κάτι» είπε και συνέχισε «Ξεκινάς εκπομπή!» Δεν τον έβλεπα, αλλά μπορούσα να τον φανταστώ να σπιθίζει το βλέμμα του από τη χαρά της ανακοίνωσης, αλλά και να μισογελά με το ξάφνιασμά μου. «Ποια εκπομπή; Πού; Ποιος αρχίζει εκπομπή;» ρώτησα εγώ. «Εσύ, καλή μου! Ποιος; Εγώ; Εγώ θα διαλέγω τη μουσική. Όλα τα άλλα δικά σου!» μου απάντησε με μια φυσικότητα που από τη μία ήθελα να βάλω τα γέλια κι από την άλλη τις φωνές. «Αποφάσισα εντελώς δημοκρατικά να ξεκινήσουμε μια εκπομπή στο web radio του συλλόγου του σχολείου μας. Οπότε βρες τίτλο, περιεχόμενο και θα σε πάρω αύριο να μιλήσουμε. Σε δυο βδομάδες ξεκινάμε.» είπε κι έκλεισε. Αυτός είναι ο δημοκρατικός φίλος μου Σπύρος. Σκέφτεται κάτι και το κάνει πράξη εντελώς δημοκρατικά επιβάλλοντας την άποψή του. Του αναγνωρίζω βέβαια ότι πρόθεσή του είναι πάντα το κοινό καλό το οποίο υπηρετεί αγόγγυστα και γι’ αυτό και δύσκολα του χαλάω χατίρι.

Οι δυο εβδομάδες περάσαν σαν μια αναπνοή… έστω βαθιά. Έψαχνα κι έψαχνα εναγωνίως να βρω τι θα πω και πώς  θα το αναπτύξω… έλεγα και ξανάλεγα τα λόγια. Τώρα δυνατά, τώρα σιγά… όχι όχι πολύ αργά… όχι όχι πολύ συναισθηματικά, πολύ αυστηρά…..αααααααααα !!!! Αδύνατον, δεν θα μπορέσω να το κάνω… δεν μπορώ! Μπορώ; Το ραδιόφωνο υπήρξε πάντοτε έρωτας για μένα. Μεγάλος κρυφός έρωτας. Τα στούντιο, τα μικρόφωνα, οι κονσόλες με τα φωτάκια να τρεμοπαίζουν… η φωτεινή  επιγραφή ON AIR ... Μπορώ!!!

Ως δια μαγείας βρέθηκαν τα κείμενα, βρέθηκαν τα τραγούδια, αποκαλύφθηκε ο τίτλος της εκπομπής. Έφτασε η μέρα, Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020. Ακόμα μου φαίνεται απίστευτο πώς σε εκείνο τον χώρο μπορέσαμε να ξεκινήσουμε από το μηδέν και να το κάνουμε τόπο ραδιοφωνικού προορισμού για εμάς και τους φίλους μας. Για τους ακροατές που πλέον είναι τόσοι ώστε να δικαιούμαστε να καμαρώνουμε.

Στην αρχή τρεμάμενα, με αγωνία μη λαθέψει η φωνή, μη μπερδέψεις τις λέξεις, μα στη συνέχεια με περισσότερο θάρρος και η αγωνία να γίνεται χαμόγελο. Τα τραγούδια να ακολουθούν το ένα το άλλο και ενδιάμεσα ο λόγος. Ποιήματα, σχολιασμοί, καλησπέρες… και στο τσατ του σταθμού οι φίλοι ο ένας μετά τον άλλον να έρχονται να μας εύχονται καλή αρχή, καλές ραδιοφωνικές πτήσεις και τα μάτια να υγραίνονται γιατί ξαφνικά ήξερες πως η φωνή σου έφτανε μέχρι εκείνους. Πόσο υπέροχη αίσθηση.

Ακόμα θυμάμαι την έναρξη της πρώτης εκπομπής… Καλησπέρα σας κυρίες και κύριοι… Χριστούγεννα παρά κάτι και το Strangers in the night ανοίγει τα φτερά του στην πρώτη ραδιοφωνική του πτήση. Εκπέμπουμε …  και δυο ώρες αργότερα, Εδώ η πρώτη μας εκπομπή έφτασε στο τέλος της. Ευχαριστούμε πολύ που μας συνοδέψατε στο πρώτο μας ταξίδι. Από το Strangers in the night, τη Σταυρούλα, τον Σπύρο και τον Γιώργο, Καλά Χριστούγεννα, να είστε όλοι καλά!

Και λίγες μέρες πριν ενώ ήμαστε στον αέρα έπεσε το σύστημα και η εκπομπή σταμάτησε να μεταδίδεται. Κι ενώ ανησυχήσαμε και αγχωθήκαμε για το τι θα κάναμε κάτι υπέροχο άρχισε να συμβαίνει. Τα τηλέφωνα όλων μας άρχισαν να χτυπούν ασταμάτητα. Τα μηνύματα σε messenger και viber έρχονταν βροχή. Φίλοι κι ακροατές που ξαφνικά δεν μας άκουγαν ρωτούσαν να μάθουν τι είχε συμβεί. Κι αυτό ήταν η ωραιότερη απόδειξη ακρόασης που μας είχε δοθεί μέχρι εκείνη την ημέρα. Τι υπέροχη αίσθηση να σε αναζητούν. Ξέρω πώς ένιωθαν γιατί το έχω νιώσει κι έχω πράξει το ίδιο, όταν συνέβη κάτι ανάλογο. Κι όσο κι αν στενοχωρήθηκα που η εκπομπή σταμάτησε δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι τη χαρά που μου πρόσφεραν όσοι μας αναζήτησαν.


Σήμερα 13 Φεβρουαρίου, παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου γιορτάζουν οι φωνές πίσω από τα μικρόφωνα που μας μεγάλωσαν, που μας συντρόφευσαν, που μας έκαναν να αγαπήσουμε τη μουσική, που μαζί τους ταξιδέψαμε για πολλά χρόνια και που η φωνή τους θα είναι πάντα συνοδός στα δύσκολα μονοπάτια της ψυχής μας.

Για την κάθε φωνή που απλόχερα χαρίστηκε και υπέροχα μας ταξίδεψε…

Χρόνια πολλά


H τελευταία ελεύθερη εκπομπή πριν την έλευση του καθολικού lock down και την έλευση της Μήδειας. 


(Πρώτη ανάρτηση στο koukidaki)

5 σχόλια:

  1. Λατρεύω το ραδιόφωνο. Παλιότερα Σταυρούλα είχαμε δικό μας web radio , το "40_kai" μέσα από την ίδια πλατφόρμα. Και ώρες ατέλειωτες κάναμε τις εκπομπές μας. Με κάθε είδος μουσικής.
    Τα λέω αυτά για να σου πω ότι κατανοώ πλήρως αυτό που νιώθετε αλλά και τη σχέση που αναπτύσσεται με τους ακροατές και φίλους. Είναι μοναδική.
    Έχω ακούσει κομμάτια των εκπομπών σας και είναι πανέμορφα. Θα ήθελα να το κάνω περισσότερο. Τώρα ξέρω την πηγή.
    Εύχομαι κάθε επιτυχία. Να το χαίρεστε και να περνάτε καλά κορίτσι μου.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, εσύ...πάντα παίρνεις πρώτος τα κλειδιά κατά από τη γλάστρα με τα βασιλικά και μπαίνεις με τις τσέπες σου γεμάτες γλυκά και γεμίζεις τις χούφτες σου και τα μοιράζεις.. κι εγώ με πόση συγκίνηση σε θωρώ κάθε φορά να διαβαίνεις την πόρτα καλέ μου φίλε.
      Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ.
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
    2. Να είσαι καλά καλή μου φίλη και να δοκιμάζεις πάντα όμορφα δημιουργικά πράγματα.

      Διαγραφή
  2. Είναι κάποιες στιγμές στη ζωή μας που σηματοδοτούν μια δυνατή εκκίνηση ακόμη κι αν πρόκειται να βουτήξουμε σε βαθιά νερά. Κι όσο κι αν σε τρομάζει αυτό, η αγάπη για επικοινωνία, για ενημέρωση, ο συναισθηματισμός και η ευαισθησία θα κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα. Παντοδύναμα και παραγωγικά τα συναισθήματα σ’ ένα ταξίδι που σε πάει όλο μπροστά. Εύχομαι να μπουν σύντομα σε τροχιά ακρόασης.
    Καλή επιτυχία Σταυρούλα μου!
    Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου γλυκιά, καλησπέρα.
      Το Strangers ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια να δώσουμε λίγο νόημα στα βράδια της Τετάρτης, τόσο της δικής μας όσο και των φίλων και γνωστών μας. Δειλά βήματα, λίγο σφιγμένη φωνή και μετά σιγά σιγά οι ακροατές πλήθυναν και τα βράδια της Τετάρτης έγιναν το πιο γοητευτικό μας ραντεβού. Μετράμε οκτώ εκπομπές μέχρι τώρα που μιλάμε κι αλήθεια δεν ξέρω μέχρι πού θα το πάμε...μάλλον θα το ανακαλύψουμε μαζί.
      Σε φιλώ με αγάπη.
      Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ

      Διαγραφή