Κάθε που κουράζεται η ψυχή από τα τόσα της ζωής ταξίδια, αρχίζει η ποίηση κι αναβλύζει απ' τα εσώτερά μας και οι στίχοι πλέκουν ένα δίχτυ ασφαλείας να μας σώσει από το βάραθρο του χάους κάθε που πηδάμε στο κενό...

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

21η Μαρτίου



Θα ξεκινήσω την αυγή με τα χέρια γεμάτα νοήματα
και πριν ο ήλιος ανέβει ψηλά
ένα υφαντό θα σιάξω που να  θυμίζει ουρανό.
Στις τέσσερις άκρες του θα κεντήσω τα ρήματα όλα
και καταμεσής στην καρδιά του θα ζωγραφίσω μια θύελλα
- αυτή της γραφής μου  -

Στο λυκαυγές του χρόνου ανακάλυψα
την αλήθεια των ήχων.
Στο σύθαμπο της λησμονιάς σίγησαν τα σύμφωνα όλα,
μα κάθε που οι λέξεις ερωτεύονται κι οι στίχοι αναγεννιούνται
εγώ στις εκβολές του Γάγγη γεννώ τις αλήθειες μου.

Οργισμένο το έρεβος επίμονα με καλεί
σιωπή να με ντύσει,  
να διαβώ το μονοπάτι  του και λατρέψω το μαύρο.
Ερωτευμένη ξυπνά η ανατολή
και μ’ ένα αμαρτωλό ροδί μου βάφει τα χείλη,
να πυρώνει η ψυχή σου σαν σου γελώ.

Ίσταμαι ανάμεσα σε χρώματα και ήχους.
Σιωπώ  κι αναλογίζομαι…

Όσο σκούρο και να ‘ναι το γκρίζο,
κρύβει πάντα μέσα του μια στάλα λευκό.
Εκεί να στοχεύεις!

Σταυρούλα Δεκούλου 
21/3/2019

16 σχόλια:

  1. Πανέμορφο!!! Τόσο ταιριαστό με τη μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. << Όσο σκούρο και να ‘ναι το γκρίζο,
    κρύβει πάντα μέσα του μια στάλα λευκό.
    Εκεί να στοχεύεις! >>

    Από τους πιο υπέροχους στίχους σου !!
    Δεν είναι μόνο μία φράση ωραία δοσμένη σε ένα ποίημα.
    Είναι ΠΟΛΥ σωστή και φιλοσοφικά.
    Είναι σοφό, είναι σωστό αυτό που έγραψες.
    Και εκείνο το :

    << Θα ξεκινήσω την αυγή με τα χέρια γεμάτα νοήματα
    και πριν ο ήλιος ανέβει ψηλά
    ένα υφαντό θα σιάξω που να θυμίζει ουρανό>>

    Τι υπέροχοι στίχοι ! Τι μαγεία γραφής.
    Γεννάς ομορφιά Σταυρούλα ! Η ψυχή μας την χρειάζεται !
    Από τα πολύ καλά σου ποιήματα.
    Μου άρεσε πάρα πολύ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο μου σε ευχαριστώ από καρδιάς για το όμορφο σχόλιό σου.
      Να είσαι καλά και να έχεις ένα υπέροχο σαββατοκύριακο.
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  3. "Ίσταμαι ανάμεσα σε χρώματα και ήχους"... για να απολαύσω μια ρέουσα γραφή όπου μετουσιώνει το στοχασμό σε στίχο αγγίζοντας ένα πολύχρωμο κόσμο όπου η τέχνη του λόγου είναι η ίδια η ζωή.
    Σταυρούλα υπέροχο!!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Αννίκα, συμπάθα με που η δουλειά των τελευταίων ημερών δεν με άφησε να σου απαντήσω νωρίτερα.
      Το μπράβο σου φωτίζει δυνατά κάθε φορά την ψυχή μου.
      Σε φιλώ κι εγώ !

      Διαγραφή
  4. 21 Μάρτη!
    Σηματοδοτείς την ημέρα της Άνοιξης με ένα σου ποίημα.
    Προσπαθώ να σταθώ σε κάθε στίχο. Λέω ...."να εδώ πόσο όμορφος είναι, να τον γράψω, να τον αναφέρω...". Αλλά μετά ακολουθούν οι επόμενοι. Και αυτοί το ίδιο. Και μετά οι αμέσως επόμενοι. Και να νιώθεις μια απόγνωση ομορφιάς και λυρισμού.
    Όχι, δεν διαλέγω τίποτα ξεχωριστό. Το αφήνω όλο στο ακέραιο όπως είναι. Μια αύρα ποιητικού λυρισμού κλειδί στον ερχομό της Άνοιξης.
    Σταυρούλα μου όμορφη μέρα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου.
      Πάντα γενναιόδωρος στα σχόλιά σου.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Ευωδιαστό και τρυφερό σαν το μανουσάκι στη φωτογραφία σου.
    Σήμερα γιορτάζει η ποίηση, άρα εν δυνάμει εορτάζουσα κι εσύ Σταυρούλα μου.
    Να είσαι πάντα καλά και να βρίσκεις αφορμές για να "σιάχνεις τα υφαντά σου"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μανουσάκια τ' αγαπώ
      μ' έχουνε στιγματίσει
      γιατί όλα τα Πάσχα μου
      στην Κρήτη έχουν στολίσει.

      Ωσάν θυμάμαι τ' άρωμα
      τριζοβολά η καρδιά μου
      βουρκώνουνε τα μάτια μου
      θυμάμαι τη γιαγιά μου.

      Μυρίζω τα καλτσούνια μας
      τα ξεροτήγανά μας
      που ψήναμε στη γειτονιά
      και γέλαγε η καρδιάς μας.

      Θυμάμαι τον Επιτάφιο
      γεμάτο μαντριλίδες
      που στολίζαν οι κοπελιες
      πλεγμένες σε κοτσίδες.

      Στα χείλη έχω τη ρακή
      στο νου μου μαντινάδες
      που πείραζαν οι νεαροί
      τις όμορφες κυράδες.

      Κι αν τυχόν δεν το κάτεχες
      Μαρία Κανελλάκη
      στην Κρήτη έχω τις ριζες μου
      κι η μάνα μου Μωυσάκη.

      Σε φιλώ με αγάπη πολλη.
      Να γελάς, να λάμπεις και να δημιουργείς!!!

      Διαγραφή
  6. Πανέμορφοι στίχοι, όπως πάντα, Σταυρούλα μου. Χαίρομαι να σε διαβάζω, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Μία, σε ευχαριστώ για όλα τα σχόλια που μου χάρισες σε όλα τα μπλογκ.
      Να είσαι καλά και πάντα εμπνευσμένη.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  7. Κι εγώ, συνεχώς, ανακαλύπτω την μαγεία των στίχων σου... χαίρομαι που στο διάβα μου βρέθηκα κοντά σου και φωτίζεται και η δική μου ψυχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβή μου φίλη σε πολλά από τα βήματά μου το χέρι μου κρατά το δικό σου και η μάτια μου ανταμώνει τη δική σου.
      Τζούλια μου αγαπημένη, που μαζί χαρήκαμε βόλτες, βραβεύσεις και γιορτές και χαρές των παιδιών μας .... σε ευχαριστώ για όλα τα πολύτιμα που μου έχεις χαρίσει.
      Σε φιλώ !!

      Διαγραφή
  8. Η ποίηση σου Σταυρούλα μου ξεχωριστη καθε φορα μαγική θα την έλεγα..και όποτε μπορω να ερχομαι νπαντα κατι ομορφο μπερνω μαζι μου οταν φευγω.. να είσαι καλα να μας μαγευεις παντα..
    Να χαιρεσαι καθε φορα με οτι κανεις.. χαιρομαι και εγω που εχεις καταγωγή απο την Κρήτη είναι ενα αγαπημενος τοπος για μενα και η δευτερη πατριδα μου...την αγαπη μου παντα..φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, με την ακριβή καρδιά, σε ευχαριστώ πολύ πολυ που στολίζεις το σπιτικό μου με τον θησαυρό της ψυχής σου και το φως που σκορπάς.
      Η μαμά μου είναι από το Λασίθι, 20 χλμ έξω από τη Σητεία. Συχνά κάνουμε μπάνιο στην Ερμούπολη ή το Βάι και το αγαπημένο μας μοναστήρι Τοπλου.
      Σε φιλώ ολογλυκα 🌷💗🌞

      Διαγραφή