Κάθε που κουράζεται η ψυχή από τα τόσα της ζωής ταξίδια, αρχίζει η ποίηση κι αναβλύζει απ' τα εσώτερά μας και οι στίχοι πλέκουν ένα δίχτυ ασφαλείας να μας σώσει από το βάραθρο του χάους κάθε που πηδάμε στο κενό...

Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

Στις γειτονιές του κόσμου

Με μια ρακένδυτη ψυχή γυρνώ
στις γειτονιές του κόσμου.
Λασπωμένες οι στράτες και η βροχή,
κρυφή ευχή παράπονο, να ξεπλύνει τη ρότα μου.

Μια πασχαλιά ανθίζει στην άκρη του δρόμου
κια μια μυγδαλιά κρυφοφιλά τον άνεμο και γυμνώνεται
από της πρώιμης άνοιξης τη μαρτυρία. 

Στο γάργαρο γέλιο ενός παιδιού σκοντάφτω και σαστίζω.
Τούτες οι νότες της χαράς με συντροφεύουν 
σ' έναν της άνοιξης χορό... και όλα αλλάζουν.

Κλέβω ένα κομμάτι ξάστερο ουρανό 
και δυο μενεξεδένια φιλιά από της δύσης τις στιγμές
και μαζεύω όλα τα χαρισμένα λόγια της καρδιάς 
που ποτέ δε σεβάστηκες.

Μια μάσκα η απάντηση στο όνειδος,
φταγμένη από χέρι που δεν φοβήθηκε την αλήθεια να φωνάξει
κι ας μάτωσε  η φωνή να χτυπά πάνω σε ανάλγητες πλάτες. 

Μια κόκκινη κορδέλα στολίζει τα μάτια
να μην ξεχάσουμε ποτέ πόσο πολύ πληγώσαμε την ελπίδα. 
Μια κόκκινη γραμμή να μας θυμίζει πάντα 
πόσα απ' την αγάπη ξεπούλήσαμε. 

Σπάστε τις μάσκες !
Είν' τόσο όμορφο να σε γλυκοφιλά τ' αγέρι !


Σταυρούλα Δεκούλου Παπαδημητρίου
18/2/18

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Η φώτο ανήκει στη γράφουσα. Μάσκα φτιαγμένη από πηλό, στολισμένη με ντεκουπάζ μπροστά και πίσω ντυμένη με τσόχα. 


8 σχόλια:

  1. Σταυρούλα μου,
    υποκλίνομαι κορίτσι μου στο λόγο σου, στα λόγια της καρδιάς σου.
    Που μας πάνε αλήθεια βλέπεις ; σε ποια υπέροχα μονοπάτια ; Το είδα τούτο το πανέμορφο αισθαντικό σου ποίημα και στην σελίδα σου. Και το χάρηκα με την ψυχή σου. Με συνεπήρε, με άγγιξε, με συγκίνησε.
    Να σπάσω τις μάσκες, να νιώσω τ' αγέρι....! στις γειτονιές του κόσμου.....
    Καλώς όρισες και πάλι στο σπιτικό σου Κυρά μας....
    Καλές αποκριές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό βραδάκι, Γιάννη μου. Πάει καιρός από την τελευταία φορά που άναψα τα φώτα τούτου του σπιτιού. Μου έλειψε και μου λείψατε κι εσείς.
      Αυτή η αποχή μα και το τελευταίο δίμηνο έγινε η αφορμή να σπάσουν πολλές μάσκες και σε προσωπικό και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.... έσπασα λοιπόν κι εγώ τη δική μου, ώστε να νιώθω το γλυκοφίλημα του αέρα στο πρόσωπο. Κι έτσι πιο συνετά και πιο λεύτερα να διαβούμε μιαν εποχή παρακάτω.
      Καλώς σε βρίσκω καλέ μου φίλε !

      Διαγραφή
  2. Σταυρούλα μου!!
    Ναι, να σπάσουμε όλες τις μάσκες, εκτός φυσικά από αυτή που δημιούργησες!
    Αεράκι σήκωσαν οι στίχοι σου...το ένιωσα στα αλήθεια να με γλυκοφιλά!
    Φιλιά πολλά και καλά Κούλουμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Μαρία. Ζυγώνει η πασχαλιά και το ανοιξιάτικο αεράκι θα μας φέρει θαρρώ καλά νέα μαζί με τα χελιδόνια. Πολλά πολλά φιλιά. Σε ευχαριστώ που πέρασες.
      Καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  3. Σταυρούλα μου καλή Σαρακοστή σου εύχομαι !!! Οι στίχοι σου πάντα με συγκινούν αυτό όμως το ποίημα με την προτροπή ΄΄σπάστε τις μάσκες΄΄ με κάνει να νιώθω βαθιά την ανάγκη μας αυτή !!
    Θα σου πω ότι δεν αγαπώ τις μάσκες και ίσως φανώ αγενής (παρά το γεγονός όταν βλέπω τα έργα των άλλων μου αρέσουν). Ποτέ δεν έχω φτιάξει μάσκα ακόμα και όταν μου ζητήθηκε από ομάδα δημιουργικής απασχόλησης στον Αγιο Σάββα !!Σε φιλώ καλή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Σαρακοστή Νικόλ μου. Καταλαβαίνω τι εννοείς και σίγουρα όχι, δεν σε παρεξηγω.
      Εγώ φέτος έφτιαξα δυο τρεις για να πειραματιστώ καλλιτεχνικά και η αλήθεια είναι πως μου άρεσε πάρα πολύ, αλλά αυτό είναι πολύ διαφορετικό.
      Μάσκα στη ζωή μου δεν έβαλα ποτέ. Παρουσιάζω το πρόσωπο και την ψυχή μου ως εχει ακόμα κι όταν αυτό κοστίζει. Είναι ένα τίμημα όμως που δεν με ενοχλεί να πληρώνω.

      Διαγραφή
  4. Εντάξει για τις άλλες μάσκες, αλλά αυτή που έφτιαξες, κρίμα να την σπάσουμε, είναι τόσο όμορφη!!!
    Παίζουμε με τις μάσκες, αλλά μας γλυκοφιλά το αγέρι και η τρυφερή σου έμπνευση, Σταυρούλα μου!
    Να περνάς καλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aγαπημένη μου Αλεξάνδρα, καλή Σαρακοστή.
      Πόση χαρά να σας ανταμώνω πάλι.
      Νέο αεράκι πνέει στον ουρανό μου... κι εγώ αλήθεια το αγαπώ από την αρχή.
      Δύσκολοι καιροί μα πέρασαν.
      Άφησαν πίσω τους μόνο μικρής σημασίας πράγματα. Η αγάπη και η ζωή νίκησε.
      Σε φιλώ και σε αγαπώ <3

      Διαγραφή