Κάθε που κουράζεται η ψυχή από τα τόσα της ζωής ταξίδια, αρχίζει η ποίηση κι αναβλύζει απ' τα εσώτερά μας και οι στίχοι πλέκουν ένα δίχτυ ασφαλείας να μας σώσει από το βάραθρο του χάους κάθε που πηδάμε στο κενό...

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Πήρα χρώμα και νερό


Σήμερα έβαλα στο φως ένα γυαλί κι έφτιαξα ένα ουράνιο τόξο.
Έκλεψα όλα του τα χρώματα και τα φυλάκισα σ’ ενα μπουκάλι μαγικό.
Σ’ έγδυσα απαλά και σ' έπλυνα.
Σε στέγνωσα με λατρεία κι αγάπη.
Ύστερα σου ζήτησα να γίνεις ο καμβάς μου.

- Θέλω να ζωγραφίσω πάνω σου όσα στην καρδιά μου γεννάς,
τα μέρη που με ταξιδεύεις.

Και πήρα γαλανό γι’ αρχη
κι έφτιαξα έναν ωκεανό στην πλάτη σου.
Ένα θαλάσσιο ρεύμα να διατρέχει τη ραχοκοκαλιά σου
κι εγώ καράβι ακυβέρνητο 
να χάνομαι στα γαλάζια σου ύδατα
και να μη θέλω στεριά να βρω.
Ναυαγός να πνίγομαι μέσα στα κύματά σου. 

Πήρα πράσινο κι έφτιαξα μια κοιλάδα 
αναμεσα στα στήθη σου
κι ένα ιερό βωμό στο μέρος της καρδιάς σου.
Να σκύβω εκεί να προσκυνώ, 
να καταθέτω την αγάπη μου.

Πήρα έν' άλικο καυτό και σου ‘βαψα τα χείλη,
να μου θυμίζουν ώριμες κερασιές και μυρωδάτες φράουλες,
να τα φιλώ και να μεταλαμβάνω νάμα.
Παράδεισος και κόλασή μου, Εσύ,
να με σταυρώνεις και να μ' ανασταίνεις.

Έκλεψα κι ενα κίτρινο και ζωγράφισα φλόγες στα μαλλιά σου.
Φλόγες σαν αυτές που σκορπάς στο κάθε γέλιο σου.
Φλόγες καυτές σαν κάθε άγγιγμά σου.

Κι έμεινε το μενεξεδί,
που απόθεσα στα μάτια σου
αυτά που με μεθούν σαν νυχτολούλουδο κάθε βράδυ,
που θυμίζουν ερωτευμένο ουρανό λίγο πριν το χάραμα.

- Μάτια μενεξεδιά δεν υπάρχουν. Υπάρχουν; με ρώτησες.

- Μόνο τα δικά σου και τα ζωγράφισα εγώ!

Πήρα ένα λευκό σεντόνι και σε τύλιξα προσεχτικά. 
Τ' ακούμπησα πάνω στο κορμί σου 
και η εικόνα σου αποτυπώθηκε εκεί μαγικά.
Τέντωσα το πανί και στο έδειξα.

- Κοίτα πώς βλέπω τον κόσμο μέσα από σένα, σου είπα.

- Μα αυτό δεν είμαι εγω, μου αποκρίθηκες.

- Εσύ είσαι μέσα από τα χρώματα του ουρανού και του λευκού κλεμμένη ύπαρξη.
Για σένα τα ‘κλεψα, για να σε ζωγραφίσω.
Καμβά της ύπαρξής μου.
Πίνακα του πεπρωμένου μου.

Με χρώμα και νερό απόψε σε βάφτισα...
Τ’ όνομά σου ΕΡΩΤΑΣ ... και η φύση σου ΓΥΝΑΙΚΑ !

Σταυρούλα Δεκούλου Παπαδημητρίου
16/1/14

Το ποίημα αυτό ανασύρεται από το παρελθόν όπου είχε ταξιδέψει  μακριά στον πύργο της Αριστέας,
στο 13ο συμπόσιο ποίησης 
με  θέμα το Χρώμα !

Τώρα πάει να συναντήσει την ΕΡΩΤΙΚΗ ΥΜΝΩΔΙΑ της Lysippe 
όπου οι διαδικτυακοί συνοδοιπόροι φωτίζουν στιγμές του έρωτα 
με διαφορετικές ο καθένας αποχρώσεις!

Καλή ανάγνωση ~ 19/2/19




29 σχόλια:

  1. Δεν είναι μόνο οι λέξεις, τόσο ταιριαστά βαλμένες η μία δίπλα στην άλλη, που με συνεπαίρνουν, δεν είναι η μαεστρία της γραφής, που διακρίνει κάθε σου δημιούργημα, είναι ο τρόπος που ζωγράφισες τον έρωτα που με μάγεψε, Σταυρούλα μου!!
    Πόσο πολύ χαίρομαι να σε διαβάζω, φίλη!!
    Ζωγραφίζεις στην ψυχή μου, ομορφιά! Σ' ευχαριστώ!!
    Πολλά πολλά φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι, ψυχή μου.. πόσο όμορφα φτερά μου φοράς κι εγώ πετάω.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα ακριβά σου σχόλια.
      Σε φιλώ με αγάπη πολλή και σου χαμογελώ!

      Διαγραφή
  2. Τι όμορφα που ζωγράφισες τον έρωτα! Τι στίχοι, ύμνοι στην αγάπη για τον έρωτα!
    Κοσμείς την Ερωτική Υμνωδία της Αναστασίας μας. Και χρωματίζεται η ψυχή μου να σε διαβάζω
    Σε φιλώ γλυκά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννουλα μου, γλυκοπιοτο κρασί όσα λες, πώς να μην μεθύσω ... :)
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ που εσύ κοσμείς το ταπεινό μου αραξοβόλι με τα λόγια σου.
      Σε φιλώ πολύ πολύ!!
      Γλυκό απόβραδο κορίτσι μου

      Διαγραφή
  3. Εκτίναξη στα ερωτικά ύψη ! Η Ερωτική Υμνωδία βρίσκει στους στίχους σας έναν απέραντο ουρανό. Και να που η δεύτερη συμμετοχή σου Σταυρούλα μου έρχεται να δώσει ένα ακόμα ιδιαίτερο καμβά αυτή τη φορά.
    Ένα διαφορετικό ποίημα, ένας ερωτικός καμβάς γεμάτος χρώμα και συναισθήματα.
    Αυτή τη φορά μια ερωτική υμνωδία στην Γυναίκα ! με εικόνες που προκαλούν πνευματικό και σωματικό ίλιγγο, με χρώματα που ζεσταίνουν και πυρπολούν το νου και τα κορμιά.
    Με πλαστικότητα μοναδική.
    Σταυρούλα μου, κατά πως λέει και η Άννα μας, ένα ακόμα στολίδι στο υπέροχο, όπως εξελίσσεται, δρώμενο.
    Τον σεβασμό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέχασα να πω κάτι για την εικόνα. Βλέποντας την υπογραφή σου, θεωρώ ότι είναι δική σου επεξεργασμένη. Ένας λοιπόν ακόμα θαυμασμός καθώς συνδέεις το ποίημά σου με την εικαστική σου δημιουργία Σταυρούλα μου.

      Διαγραφή
    2. Είναι φορές Γιάννη μου, που θέλω να πάρω τα λόγια σου, να τα κεντήσω και να βγω έξω στο δρόμο φορώντας μόνο αυτά. Δεν ξέρω πώς να απαντήσω στο όσα όμορφα μου καταλογίζεις.. νομίζω κοκκίνισα και λίγο. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ !

      Διαγραφή
    3. Οσο για την εικόνα, είναι ένας αυτούσιος πίνακας όπως τον βλέπεις. Είναι μαλιστα και υπογεγραμμένος από τον δημιουργό του κάτω αριστερά. Εγώ απλά προσέθεσα τους στίχους μου και γι αυτό έβαλα και το όνομά μου. Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Σταυρούλα μου υπέροχο! Με τους στίχους σου με ταξίδεψες σε ωκεανούς γεμάτους έρωτα και κοιλάδες γεμάτες αγάπη.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, σε ευχαριστώ από καρδιας.
      Καλό και γλυκο βραδάκι σου εύχομαι !!

      Διαγραφή
  5. Πολύ καλό ! Όχι στον έρωτα, στη γυναίκα είναι αφιερωμένο και πολύ σωστά την περιγράφεις. Λυρισμός, λογοτεχνικές περιγραφές, όχι βέβαια πολύ τολμηρό όπως το προηγούμενο (σε μαύρο φόντο), αλλά του έχεις ρίξει λίγο "σπίρτο"... Είναι όπως πάντα καλογραμμένο, πόσο μου αρέσουν τα ΑΨΟΓΑ Ελληνικά σου !. ΠΟΛΥ μου άρεσε ! Τελικά... με την ερωτική ποίηση το έχεις ! Συνέχισε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί Γιώργο μου; Δεν είναι η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΡΩΤΑΣ;
      Σωστά τα λες, απλά εγώ το έγραψα όλο αυτό ως μια πράξη έρωτα.
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και πιο πολύ που είσαι εδώ!
      Να ήξερες πόσο μα πόσο πολύ χαίρομαι!
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  6. Ένα ποίημα με απλό, απολαυστικό, δυνατό λόγο με λυρισμό, ισορροπία, ειλικρίνεια και ηθική που γεμίζει το μυαλό με εικόνες και πάθος.
    Μια Υμνωδία του Έρωτα ζωγραφισμένη σε μια παλέτα με πανδαισία χρωμάτων και ένα φως διάσπαρτο στους στίχους σαν ομιλούσα ζωγραφική όπως λέει ο Πλάτωνας.
    Σταυρούλα μου υπέροχο! υπέροχο! υπέροχο! Δεν ξέρω τι άλλο να πω.
    Φιλιά...καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, ναι, γλυκια μου Αννίκα. Εκτός από το μαύρο υπάρχουν και τα άλλα χρώματα και εκτός από τις αγριάδες υπάρχει και η τρυφερότητα.
      Γιατί τον έρωτα τον φέρνουμε εμείς στα μέτρα μας και εμείς ορίζουμε την έκφρασή του.
      Σε ευχαριστώ παρα μα πάρα πολύ για το εδώ σου.
      Η παρουσία σου με τιμά πολύ !

      Διαγραφή
  7. Όταν η ποίηση εισβάλει στον χρωστήρα ενός ζωγράφου, συντελούνται μαγικές εκρήξεις λόγου και εικόνας. Σαν την Υμνωδία σου αυτή.
    Συγχαρητήρια Σταυρούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Το εκτιμώ πολύ που μέσα στο βαρύ σου πρόγραμμα προλαβαίνεις κι εμάς!
      Πολλά πολλά φιλιά !!

      Διαγραφή
  8. Πολύ καλή η σκέψη σου να ανασύρεις τη συμμετοχή σου στο Συμπόσιο και να την καρφιτσώσουμε και να τη θυμηθούμε μέσα από την Ερωτική Υμνωδία. Η παλέτα σου μας γέμισε χρώματα, συναισθήματα και μας γλύκανε την ψυχή. Κι εάν αφήσω έξω τον επίλογο, μπορώ να το λάβω και σαν υπέρτατη αφιέρωση σε εκείνον, τον έναν έρωτα. Τυχεροί & ευλογημένοι όσοι αξιώνονται να ζουν το νόημα του ποιήματός σου.

    Πολύ χάρηκα που το διάβασα ξανά.
    Πάμε για την τρίτη συμμετοχή; Τι λες; Μη μου πεις πως θα μ' αφήσεις έτσι; Εσύ μεγαλουργείς κι εγώ χαίρομαι μ' αυτά που διαβάζω. Win-win. χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Αναστασία μου !!
      Το ποιημα αυτό υπήρχε πριν το δρώμενο της Αριστέας μας και δεν έλαβε μέρος στο συμπόσιο, ήταν εκτός συναγωνισμού. Το παρουσίασα προς τιμήν του συμποσίου.
      Είναι ένα ποίημα πολύ αγαπημένο που νιώθω ότι βρίσκει να ακουμπήσει πάνω στην ερωτική υμνωδία σου.
      Σε ευχαριστώ για τη φιλοξενία και τη συμπόρευση και σε ευχαριστώ και για την υπέροχη παρουσία σου εδώ !
      Όχι οι συμμετοχές δεν σταματούν εδώ... έπεται και συνέχεια !
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Εγώ το διαβάζω πρώτη φορά και έχω το πλεονέκτημα της έκπληξης, της χαράς σχεδόν του ενθουσιασμού. Μ' αρέσει πολύ!
    Τρυφερότητα και πάθος τυλιγμένα στα χρώματα. Έτσι δεν είναι ο έρωτας;
    Πολύ μου αρέσει. Μπράβο!
    Καλό βράδυ Σταυρούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, σε ευχαριστώ!
      Χαιρομαι πάρα πολύ που σου άρεσαν τα χρώματά μου!!
      Δεν σου κρύβω πως και το δικό σου κείμενο με καθήλωσε.
      Εύχομαι να είσαι πάντα τόσο εμπνευσμένη και εκλεπτυσμένη Μαρία μου!
      Καλή ανατολή !

      Διαγραφή
  10. Απλά υπέροχο! Έκανες άριστα που το δημοσίευσες ξανά, Σταυρούλα μου, για να μπορέσουμε όλοι να το θαυμάσουμε. Χίλια μπράβο, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mία γλυκια μου, σε ευχαριστώ από καρδιάς που αγκάλιασες τα χρώματά μου,
      ξέρω πόσο πολύ τα αγαπάς κι εσύ και πως φτιάχνεις μ'αυτά μικρά θαύματα, ανεκτίμητους θησαυρούς.
      Σε φιλώ και σου εύχομαι καλό απόγευμα !

      Διαγραφή
  11. Ύμνος λατρείας που έγραψε η γλυκιά σου ευαισθησία!!!
    Το λάτρεψα!!! Θα το κρατήσω στα αγαπημένα μου αν μου το επιτρέπεις! Πολλά φιλιά με την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου Βουλα. Να το κρατήσεις όπου θες κορίτσι μου.
      Σε φιλώ με αγάπη!!

      Διαγραφή
  12. Καλώς σε βρίσκω Σταυρούλα!
    Και πόσο τυχερή να "πέφτω" πάνω σ' ένα πολύχρωμο ποίημα που υμνεί τον Έρωτα!
    Πολλά πολλά και τα τρυφερά ΑΦιλιά μου! (Α=Αληθινά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Στεφανία μου.
      Πολύ χαίρομαι που σε βρίσκω εδώ!
      Χαίρομαι που σου αρέσουν τα χρώματά του έρωτά μου.
      Πολλα φιλιά και από μένα.

      Διαγραφή
  13. Όσο και να μου αρέσουν το γαλάζιο και το άλικό σου, δεν μπορώ να μη θαυμάσω την ουσία στους δυο σου τελευταίους στίχους ... "Με χρώμα και νερό απόψε σε βάφτισα...
    Τ’ όνομά σου ΕΡΩΤΑΣ ... και η φύση σου ΓΥΝΑΙΚΑ !"
    Από τα ποιήματα, που αν δε νιώθεις, δε σου βγαίνουν, αν δε ζεις, δεν έχουν παλέτα καν. Μπράβο κορίτσαρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή ανατολή αγαπημένη μου!
      Μας αρέσει το ίδιο δίστιχο.
      Πολύχρωμα φιλιάαααα

      Διαγραφή
  14. Το θυμάμαι καλά αυτό σου το ποίημα!
    Και το απόλαυσα για άλλη μια φορά!!
    Υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή